Berserk Viki
Advertisement
Berserk Viki

"Kara Kılıç Ustası" olarak da bilinen Guts, eski bir paralı asker ve kendi amacına ulaşmak ve onun için değerleri kişilere karşı bağlılığını korumak arasındaki sürekli iç çatışmayla dünyayı dolaşan damgalı bir gezgindir.

Bir zamanlar sadece hayatta kalma güdüsüyle yaşayan Guts, Şahin Topluluğu'na katıldığında hayatında bir amaca sahip olur ve grubun baskıncılarının yüzbaşısı olarak Yüzyıl Savaşı sırasında birçok zafere imza atar. Nihayetinde Griffith'in hayaline[8] bağlı olmak istemediğini anlayarak kendi amacı için gruptan ayrılır.[9] Griffith tarafından yapılan Tutulma vahşetleri sonrasında Guts, intikam için yola çıktığı amaçta Tanrı'nın Eli ve havarilere karşı iki yıllık bir savaş verir. Ardından aklını kaybetmiş sevdiğini korumanın daha önemli olduğuna[10] ve bunu yalnız yapamayacağına[11] karar verip intikam görevini yana bırakıp yeni yoldaşlar kazanır.

Sahne arkası[]

Yaratılış ve fikir[]

BTP Guts

Guts'ın prototip tasarımı

Guts, Berserk: The Prototype'ta sağ gözünde bir göz bandına ve daha uzun saçlara sahipti. Kişilik olarak ise prototip Guts daha küstah, ukala ve kaprisliydi. Buna ek olarak kullandığı arbalet, prostetik koluna bağlı değildi ve Ejderha Katili daha farklı bir tasarıma sahipti.

Guts uzun saçlıydı ve en erken tasarımların birinde Ejderha Katili yerine bir katana kullanıyordu. Kentaro Miura'ya göre Guts'ı bugün tanıdığımız kılıç ustasına dönüştürmesi zaman almış ancak karakterin şuan ki kaba estetiğine ulaştığında bu olduğunu anlamıştı.[12]

Tasvir[]

Yetişkin[]

Japonca seslendirme sanatçıları[]

  • Nobutoshi Canna: Berserk (1997 Anime)/Sword of the Berserk: Guts' Rage/Berserk: Millennium Falcon Hen Seima Senki no Shō
  • Hiroaki Iwanaga: Berserk: The Golden Age Arc/Berserk (2016 Anime)/Berserk Musou

İngilizce seslendirme sanatçıları[]

Çocuk[]

Japonca seslendirme sanatçıları[]

İngilizce seslendirme sanatçıları[]

Notlar[]

  • Berserk Official Guidebook, Fantazya hikaye örgüsü dolaylarında Guts'ın 204 cm boy ile 115 kilograma sahip ve 24 yaşında olduğunu belirtmektedir.Şablon:BOG notice
  • Guts'ın ilk İngilizce seslendirme sanatçısı sanıldığı aksine Marc Diraison değil, Sword of the Berserk: Guts' Rage adlı video oyununda karakteri seslendiren Michael Bell'dir. ilk Berserk anime adaptasyonu, 1997'de çıkmasına rağmen İngilizce seslendirme ancak 2002 yılında eklenmiştir. Bunun aksine Sword of the Berserk: Guts' Rage ise 1999 yılında Japonya ve 2000 yılında Kuzey Amerika'da yayınlanmıştır.
  • Guts gençlik yıllarının çoğunda birinin ona dokunmasına tepki göstermiştir.[13] Bu zamanda ona dokunduğunda tepki vermediği kişiler sadece Griffith ve Casca'dır.[14][15]
  • Guts bir "Tanrı" için hürmet veya saygı beslememektedir. Aksine tanrıların "onu rahat bırakmasını" istemektedir.[16]
  • Guts hâlâ Kont'un behelitini taşımaktadır. Ancak hem Flora[17] hem de Gedfring'in[18] bahsettiği gibi asıl sahibine taşıyıp taşımadığı kesin değildir.
  • Guts kumarda başarılıdır ve Şahin Topluluğu zamanlarında Chō-Han Bakuchi oyununda rakiplerine karşı üst üste on kez galip gelmiştir.
  • Femto, Guts'ın varlığının Tanrı'nın Eli'ni hiç alakadar etmediğini söylemesine rağmen Slan onun kılıç ustalığına ilgi duymakta[19] ve rütbeleri arasında istediğini belirtmektedir.[20]

Referanslar[]

  1. Berserk, 1. Cilt, "Kara Kılıç Ustası"
  2. Berserk, 9. Cilt, "Kafatası Şövalyesi"
  3. Berserk, 28. Cilt, "Duyurulmuş Alamet"
  4. 4,0 4,1 Berserk, 13. Cilt, "Kaçış"
  5. Berserk, 9. Cilt, "Savaşçı"
  6. Berserk, 7. Cilt, "Canlı Geri Dönme"
  7. Berserk, 37. Cilt, "Siren"
  8. Berserk, 8. Cilt, "Karlı Akşam..."
  9. Berserk, 8. Cilt, "Ayrılış Sabahı (3)"
  10. Berserk, 17. Cilt, "Güçsüz Alev"
  11. Berserk, 23. Cilt, "Yabanda Kavuşma"
  12. awarenayorikku (translator). "Berserk Artist Kentarou Miura Interview". mangabrog.wordpress.com. Retrieved on Kasım 17, 2017.
  13. Berserk, 3. Cilt, "Altın Çağ (1)"
  14. Berserk, 4. Cilt, "Altın Çağ (6)"
  15. Berserk, 10. Cilt, "Bir Kılıç Ucundan Kıvılcımlar"
  16. Berserk, 21. Cilt, "Bağlanan, Çabalayan"
  17. Berserk, 24. Cilt, "Büyülü Kaya"
  18. Berserk, 39. Cilt, "Büyük Gurular"
  19. Berserk, 26. Cilt, "Cehennemin Sınırı"
  20. Berserk, 3. Cilt, "Arzunun Muhafızları (5)"

Şablon:Doğaüstü Varlıklar

Advertisement