Berserk Viki
Advertisement
Berserk Viki
Berserk vol

Berserk, (orijinal) birinci cilt kapağı.

Manga V1 Cover

Berserk, (güncel) birinci cilt kapağı.

Berserk (ベルセルク, Beruseruku), Kentaro Miura tarafından yazılan ve çizilen bir manga serisidir. Miura, Berserk'i ilk olarak o zamanlar okuduğu Comi Manga Okulunda bir ödül kazanan 48 sayfalık prototiple okuyucuya sundu. Manganın ilk cildi 26 Kasım 1990 tarihinde Jets Comics koleksiyonunda Hakusensha tarafından yayınlandı. Berserk, 1992 yılında Young Animal tarafından seri haline getirilip ayın ikinci ve dördüncü Cuma günleri yayınlanmaya başlamasından önce Jets Comics adı altında üç cilt daha yayınlanmıştı. Ciltler hâlâ Japonya'da Hakusensha (Jets Comics koleksiyonu) tarafından yılda iki kere yayınlanmaktadır ve yayına bağlı olarak 8-11 arası cilt içermektedir.

Japonya dışında yayın[]

Berserk, Amerika'da Dark Horse Comics tarafından 40 cilt çevrilmiş ve yayınlanmıştır; ilk cilt ise 22 Ekim 2003'te yayınlanmıştır.[1] Türkiye'de ise Gerekli Şeyler tarafından çevrilen ve yayınlanan serinin ömrü çok uzun sürmemiş ve yasaklanmadan önce sadece dört cilt baskıdan geçmiştir. Diğer Dark Horse ve Gerekli Şeyler manga yayınları gibi çevrilmiş hallerinde Japonca okuma formatı olan sağdan sola formu korunmuştur. Ses efektleri ilk yayınlarda olduğu gibi bırakılırken 12. ciltten sonra çevrilmeye başlanmıştır. Şirket ayrıca Evil Dead gibi farklı serilere de referanslara yer vermektedir[2] ancak içerik genel anlamda el değmemiş şekilde bırakılmaktadır.

Manganın Avrupa sularına girmesi ilk olarak 1996 yılında Fransa (Samourai Editions), birkaç ay sonra Marvel Manga ve sonradan Planet Manga altında İtalya'da oldu. 1996'dan 1997'ye kadar Kara Kılıç Ustası hikaye örgüsünü kapsayan ilk İspanyolca basım, Editorial Planeta DeAgostini tarafından Planeta DeAgostini Comics markası ve Gatsu el guerrero negro (Gatsu the Black Warrior) adı altında paylaşılmıştır.[3] Mart 2001 ve Aralık 2002 arasında Berserk, İspanya'da MangaLine Ediciones tarafından 25. cilde kadar orijinal adıyla yayınlandı.[4] İlk anime adaptasyonunun İspanya'da yayınlanmasıyla gelen artışla birlikte[5] Ocak 2005'te tüm önceki ciltler dahil manga bu sefer 30. cilde kadar yeniden basıldı. Mayıs 2011 tarihinde MangaLine'ın iflas etmesinden sonra Berserk, Ağustos 2011'de yeni bir çeviriyle birlikte gelen Glénat Editions'ın İspanyolca dalı tarafından yayınlandı. Bu basım diğer Şubat 2013'te 36. cilde kadar olan tüm önceki ciltleri içeriyordu. EDT ardından iflas etti ve tüm yeni yayınlar iptal edildi. Haziran 2017'de Berserk, 37. cilt ile birlikte yayın hayatına devam etti.[6] Normal basımın yanı sıra önceki sayılar artık Maximum Berserk olarak bilinen tekte iki kitap formatında yayınlanmaktadır. Her iki basım da Panini Comics tarafından yayınlanmaktadır.[7]

Manga ayrıca Almanya'da çevrildi ve yayınlandı. (Panini Comics/Planet Manga) Fransa'da Samourai Editions'ın iflasından sonra çizgi roman serisi şu an hem Dynamic Visions (2002'den beri) hem de Glénat Editions (2004'ten beri) tarafından daha büyük formatta yayınlanmaktadır. Tekte iki kitap olan bir Max basım (400+ sayfa) ayrıca Almanya ve İtalya'da Panini Comics tarafından 2006'dan beri yayınlanmaktadır.

Asya'da Berserk, Daewon Media tarafından 1999 yılından beri Güney Kore'de yayınlanmaktadır. Panini Comics, Latin Amerika'da ise mangayı Brezilya'da (2005) yarı boyutlu (120 sayfa) olarak ve 2014'ten itibaren her cildin lüks bir basımını yayınlamaktadır. Berserk serisi Meksika'da ise 2014'ten beri yayınlanmaktadır.

Notlar[]

  • 113. Bölümün orijinal yayınında (Young Animal'ın Aralık 1997 basımı) ayrıca Kentaro Miura ve Susumu Hirasawa arasında serinin temalarıyla alakalı olan 4 sayfalık bir konuşmayı da içeriyordu.

Referanslar[]

  1. Berserk Volume 1 TPB. Dark Horse Comics.
  2. Auturgist (çevirmen Duane Johnson'ın yaratıcı danışmanı).
    "Dark Horse'un çevirilerinde çalışan biriyim". "Bazı zamanlarda başka harika şeylere ufak referanslar veriyoruz. Örneğin Guts ilk defa demir kolunu aldığında ona 'Havalı!' dedirtmiştik." SkullKnight.net.
  3. GATSU EL GUERRERO NEGRO (1996, PLANETA-DEAGOSTINI). Editorial Planeta-DeAgostini.
  4. BERSERK (2001, MANGALINE). MangaLine Ediciones.
  5. JONU SHOW BARCELONA 18 DE DICIEMBRE. JONUMEDIA.
  6. BERSERK (2011, GLÉNAT / EDT / PANINI). Ediciones Glénat, Editores de Tebeos, Panini España.
  7. BERSERK (2017, PANINI) -MAXIMUM-. Panini España.
Advertisement