Berserk Wiki
Advertisement
Slan
スラン (Suran)
Slan Manga
Profil
    Płeć     Status     Rasa
Kobieta
Żywa
Bogini
    Przynależność
Debiut
    Manga

Slan (スラン, Suran) jest członkinią Ręki Boga i jedyną kobietą w całej grupie.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Slan najczęściej przybiera postać sukkuba o czarnych skrzydłach i włosach przypominających pnącza. Jej skrzydła są zawsze na plechach i ustawiają się w charakterystyczny sposób, co jest jedną z jej najbardziej rozpoznawalnych cech.

Jedynym ubraniem, które nosi na sobie jest gorset, obejmujący tylko jej tułów poniżej jej odsłoniętych, sporych piersi.

Osobowość[]

Jest sadomasochistką, która żyje w okrucieństwie i ma wpływ na tych, którzy ją obserwują. Wydaje się być niesamowicie zafascynowana Gutsem, kiedy manifestuje się w Qlippoth, aby stawić mu czoła. Wykazuje głównie zainteresowanie jego niesamowitą siłą i zdolnością przetrwania. Wydaje się być też nim zauroczona, mówiąc do niego "Kochanie" i najpewniej czerpie przyjemność ze wszystkich negatywnych uczuć, jakie targają głównym bohaterem. Próbuje także skusić go do zdobycia behelitu w jego posiadanie.

Historia[]

Przeszłość[]

Podobnie jak jej inni członkowie God Hand, przeszłe życie Slana jako człowieka jest nieznane. Jednak Slan aktywnie wpłynął na ludzkość poprzez kult Bogini Płomienia, która organizowała kanibalistyczne pogańskie orgie na jej cześć, nie wiedząc o jej roli ani statusie członka Ręki Boga.

Złoty wiek []

Slan i inni członkowie Ręki Boga po raz pierwszy dają się poznać Griffithowi podczas jego uwięzienia w Wieży Odrodzenia, witając go jako swojego krewnego i przepowiadając jego nadchodzącą audiencję u nich. Kiedy gość honorowy i jego ofiary pojawiają się przed nimi podczas Zaćmienia, Slan jest pierwszym z Ręki Boga, który się materializuje. Używając obszaru lądu w Szczelinie jako tymczasowego statku, manifestuje swoją gigantyczną formę. Po tym, jak Griffith potwierdza swoje ambicje i poświęca Band of the Falcon, Slan wyraża zainteresowanie daremną próbą uratowania Griffitha przez Gutsa, a później roni łzę, obserwując, jak jej nowo odrodzony krewny Femto gwałci seksualnie Cascę, opisując to i gwałtowną reakcję Gutsa jako rzecz piękna. Kiedy Rycerz Czaszki interweniuje i sprowadza Gutsa i Cascę z powrotem do Świata Fizycznego, Slan jest zaskoczony i przyznaje, że Boska Ręka nie może przewidzieć każdej możliwości. Pomimo obrotu wydarzeń, ona i jej krewni pozostają niewzruszeni i witają nadejście Ery Ciemności po narodzinach piątego.

Ark Czarnego Szermierza[]

Dwa lata po Zaćmieniu Slan i reszta Ręki Boga zostają wezwani przez hrabiego, który śmiertelnie zraniony przez Gutsa prosi o nowe życie. Stojąc obok, patrzy z podziwem, jak Guts walczy z licznymi obrażeniami w stosunku do Femto, wyrażając swoje podekscytowanie pomysłem, by dołączył do jej szeregów. Kiedy hrabia składa szermierza w ofierze, Slan wyjaśnia mu, że wystarczy mu tylko coś cennego.

Conviction Arc[]

W ramach przygotowań do Ceremonii Wcielenia w Albionie, Slan wpływa na kult wśród uchodźców, czyniąc nawróconych z rozczarowanych. Jej zwolennicy czczą ją jako „Boginię Płomienia” i działają w jej imieniu, organizując kanibalistyczne orgie poza miastem. Później ujawnia swoją obecność Gutsowi podczas ceremonii wcielenia, kiedy ona i reszta starszych członków Boskiej Ręki manifestują podstawowe formy niespokojnych duchów szalejących w całym Albionie

Millenium Falcon Arc[]

W Qliphoth Slan manifestuje się poprzez jelita zabitych trolli, aby osobiście ponownie połączyć się z Czarnym Szermierzem. Podczas ich konfrontacji powstrzymuje Gutsa i rozcina ranę na jego klatce piersiowej, raniąc fizycznie i eterycznie szermierza. Następnie kusi go, aby aktywował beherit w jego posiadaniu i został apostołem. Skull Knight interweniuje, w wyniku czego Guts jest w stanie uwolnić się z jej uścisku ramieniem armatnim i przebić anioła swoim złośliwym Zabójcą Smoków. Slan odpowiada całując Gutsa – akt radości i samozadowolenia – przed dematerializacją.

Fantasia Arc[]

Po Wielkim Ryku Świata Astralnego, Slan znajduje się w swojej własnej, unikalnej domenie podczas nadejścia Fantazji.

Umiejętności[]

Podobnie jak inni członkowie Boskiej Ręki, Slan widzi projekt przyczynowości, ale tylko w stopniu przekraczającym wszechwiedzę.

Ona i reszta starszej Ręki Boga manifestują szczątkowe ciała z otaczającego środowiska; manifestuje się z ziemi podczas Zaćmienia Griffitha i używa niespokojnych duchów, aby zmaterializować się w Albionie. Ostatnio widziano ją pokazującą tę zdolność podczas konfrontacji z Gutsem w Qliphoth, gdzie używa jelit trolli, aby stworzyć prymitywne naczynie do działania. Nawet w tej niekompletnej formie jest znacznie silniejsza niż ludzie i apostołowie, jest w stanie jednym ruchem zedrzeć zbroję Gutsa z jego ciała, obezwładniając go fizycznie.

Aktorzy Głosowi[]

Japońscy aktorzy głosowi

  • Atsuko Tanaka: Berserk (1997 Anime)/Berserk: Millennium Falcon Hen Seima Senki no Shō
  • Miyuki Sawashiro: Berserk: The Golden Age Arc/Berserk (2016 Anime)/Berserk Musou Angielscy aktorzy głosowi
    • C.L. Jones: Berserk (1997 Anime)/Berserk: The Golden Age Arc
    • Allegra Clark: Berserk (2016 Anime)
Advertisement