Berserk Wiki
Advertisement

Rycerz Czaszek to enigmatyczna postać i samozwańczy „wróg nieludzi”, toczący wojnę z rodzajem demonów przez tysiąclecie. Ma około 1000 lat, ma ogromną wiedzę o wydarzeniach otaczających świat, a także niezwykłą dalekowzroczność w zakresie przepływu przyczynowości. To Rycerz Czaszek włamuje się do piątego Zaćmienia i ratuje Gutsa i Cascę przed ich upadkiem. Później pojawia się ponownie podczas inwazji Kushan na Midland na szczycie dwukrotnie wskrzeszonej Ganishki w pozornej próbie zabicia Femto, a swoim Mieczem Beherits tworzy szczelinę astralną używaną przez anioła do wywołania Wielkiego Ryku Świata Astralnego.

Charakter[]

Starożytna istota, Rycerz Czaszek jest powściągliwy i tajemniczy, z wielką świadomością przepływu przyczynowości i uprzedniej wiedzy o wydarzeniach, które jeszcze się nie wydarzyły. W związku z tym ma brutalnie realistyczny światopogląd, często powołując się na nieuchronność przepływu przyczynowości. Pomimo tego poglądu, okazał się dość bohaterski, wielokrotnie ratując Gutsa, towarzyszy szermierza i Lucę. Jednak Flora kwestionuje, czy jego działania wynikają z prawdziwej troski, czy są jedynie sposobem na realizację jego własnego planu, na pytanie, na które Rycerz Czaszek pozostaje głuchy. Ostatecznie ceni ludzką wolę przetrwania i przeciwstawienia się losowi, zachęcając Gutsa do walki z przyczynowością i trafnie nazywając go „walczącym”. Jest również dość wnikliwy, ostrzegając Gutsa, że ​​prawdziwe pragnienie Casca może różnić się od pragnienia Czarnego Szermierza. Rycerz Czaszek od dawna rywalizuje z Nosferatu Zodd, który zawsze jest podekscytowany walką z rycerzem, nazywając go „starym przyjacielem”. Zwykle jest obojętny na Zodda, chociaż otwarcie uznaje ich historię i rywalizację. Znał również i najwyraźniej miał bliski związek z wiedźmą Florą od co najmniej kilkuset lat.

Przeszłość[]

Przeszłość Skull Knighta jest owiana tajemnicą. Żywi szczególną wrogość do Ręki Boga. Wiele osób zwracało się do niego jako „król” i „Wasza Wysokość”. Potwierdził również, że był byłym użytkownikiem Zbroi Berserkera , a adaptacyjny hełm zbroi miał kształt czaszki, zanim Guts go założył. Co więcej, według Schierke, poprzedni noszący Zbroję Berserkera walczył, aż wykrwawił się do ostatniej kropli krwi. W pewnym momencie jego obecna zbroja została wykonana przez krasnoludzkiego kowala Hanarra. Ma również historię z kilkoma bardzo starymi osobami, takimi jak Zodd the Immortal i Flora, którą uważa za drogą.

Historia[]

Złoty Wiek[]

W noc odejścia Gutsa z Band of the Falcon, Rycerz Czaszki podchodzi do niego po raz pierwszy, aby zostawić go z omenem. Zbliżając się do ogniska Gutsa, sama jego aura początkowo odrzuca Gutsa, co powoduje, że były Falcon staje się niespokojny. Zaczyna mówić o niebezpiecznym wydarzeniu, ukutym jako „Zaćmienie”, które nastąpi za rok, stwierdzając, że Guts i jego towarzysze zostaną porwani przez potok szaleństwa i śmierci. Ostrzegając dalej „walczącego”, Rycerz Czaszki mówi Gutsowi, aby walczył i przetrwał pomimo zbliżającej się zagłady, zanim opuści obóz i zniknie w nocy.

Gdy rok później zbliża się Zaćmienie, Rycerz Czaszek pojawia się ponownie, by pomóc Rickertowi, gdy jego drużyna zostaje zaatakowana przez hrabiego i Rosine, między innymi apostołów.

Gdy hrabia przygotowuje się do pożerania Rickerta, Rycerz Czaszki interweniuje i żąda od apostołów zaprzestania rzezi. Z pewnością zagrożeni apostołowie wycofują się ze sceny, a wraz z ich odejściem Rycerz Czaszek również wycofuje się w noc. W dniu Zaćmienia Rycerz Czaszek spotyka swojego dawnego rywala Nosferatu Zodda, który, jak przypuszcza, strzeże międzywymiarowej bramy prowadzącej do Szczeliny, w której ma miejsce Zaćmienie. Jednak prawdziwym celem Zodda jest walka z Rycerzem Czaszek. Akceptując, że jego spotkanie z Zoddem mieściło się w nurcie przyczynowości, Rycerz Czaszek angażuje się w walkę z Zoddem, zręcznie pokonując swojego rywala, a następnie włamując się do pobliskiego czasowego punktu połączenia. Po wejściu w Zaćmienie Rycerz Czaszek natychmiast atakuje Pustkę, która kontratakuje, manifestując dwa połączone portale. Po zablokowaniu własnego uderzenia i krótkim spojrzeniu na Pustkę, Skull Knight skupia się na uratowaniu Gutsa i Casci, szybko wysyłając apostołów na swoją drogę. W swoim podejściu Rycerz Czaszek jest celem Femto, który wykorzystuje swoje nowo odkryte zdolności do uformowania wokół rycerza kuli zagęszczania demonów. Omijając atak całkowicie niezrażony, Rycerz Czaszki zdobywa Gutsa i Cascę i opuszcza czasowy punkt połączenia.

Po powrocie do świata fizycznego Rycerz Czaszki instruuje Rickerta, aby zajął się ranami Gutsa i Casci. Żądny krwi Zodd powraca, by wznowić bitwę, ale Rycerz Czaszki prosi go, by opóźnił ich konfrontację. Widząc, że Guts przeżył Zaćmienie i udowodnił, że jego przewidywania były błędne, zaintrygowany Zodd zgadza się na apel rycerza z szacunku dla „szalonego szczęścia” Gutsa. Po opatrzeniu ran Gutsa i Casci, Rycerz Czaszki zabiera Rickerta i napiętnowanych ocalałych do pobliskiej bezpiecznej przystani elfów.

Cztery dni później, w oświetlonej księżycem dolinie w pobliżu chaty Godota, Rycerz Czaszek pojawia się przed Gutsem i informuje szermierza, że ​​​​jako napiętnowany mieszka teraz w Szczelinie i będzie nieustannie polowany zarówno przez demony, jak i złe duchy. Kontynuuje swój monolog, gdy widma nocy zaczynają krążyć po Guts, ale po tym, jak Guts uciszył go za wzmianki o „przeznaczeniu” i „ofiarach” oraz będąc świadkiem wypowiedzenia wojny demonom przez walczącego, Rycerz Czaszki zaczyna rozumieć, jak Guts przeżył Zaćmienie. Kiedy duchy w końcu zaprzestają ataku, rycerz informuje Gutsa, że ​​​​widma nie zostały pokonane, a jedynie znalazły kolejną „pochodnię” w Szczelinie, na której można polować, nawiązując do zagrożenia Casca. Po tym, jak on i Guts przybywają do miejsca, w którym znajduje się Casca, Rycerz Czaszek zauważa, że ​​​​duchy po prostu ją otaczają, gdy rodzi stworzenie, o którym zdaje sobie sprawę, że jest skażonym dzieckiem Gutsa. Gdy słońce wschodzi, a dziecko znika w świecie astralnym, rycerz radzi Gutsowi, aby podążał za przewodnictwem swojego znaku i uważał na ciemność, z którą nieuchronnie przyjdzie mu się zmierzyć, aby nie dać się jej ogarnąć, a następnie życzyć walczącemu powodzenia.

Conviction Arc[]

Na spalonej ziemi, która kiedyś była Mglistą Doliną, Rycerz Czaszek kroczy przez zdziesiątkowaną dolinę, zdając sobie sprawę, że Guts miał jakiś udział w zniszczeniu. Wnioskując, że Guts nie popadł w zło, Skull Knight zastanawia się, jak długo szermierz będzie mógł kontynuować swoją ścieżkę rzezi. Po przybyciu do drzewa Rosine zsiada z konia i sięga do małej szczeliny między korzeniami drzewa, wydobywając beherit Rosine, a następnie go połykając.

W późniejszym momencie Rycerz Czaszki pojawia się Gutsowi i wyjaśnia znaczenie Wieży Przekonania w projekcie Boskiej Ręki, ponieważ cały obszar jest rajem dla niespokojnych zmarłych, gotowych do bycia sceną Ceremonii Wcielenia, gdzie Femto będzie odzyskać swoją cielesną postać jako Griffith. Twierdzi, że Ceremonii Wcielenia nie można zatrzymać, ponieważ została ona z góry ustalona przez los. Guts staje się jednak sceptyczny co do rzekomej ostatecznej natury przyczynowości, wskazując jednak, jak zarówno Rycerz Czaszki, jak i Zodd przewidzieli własną śmierć podczas Zaćmienia, a mimo to przeżył. Rycerz Czaszek, będąc pod wrażeniem determinacji Gutsa, argumentuje, że Ceremonia Wcielenia może różnić się od Zaćmienia i że Guts rzeczywiście może być „skaczącą rybą” w rzece, co jest przyczyną.

Tuż przed wyjazdem zostawia Gutsa z pożegnalną wiadomością: „Walcz lub ratuj. Twój kochanek zostanie sam. To nie będzie tak proste, jak złapanie dwóch ptaków”. W samą porę, gdy Wieża Przekonania częściowo się zawala, Rycerz Czaszek ratuje Lucę przed upadkiem na śmierć i zabiera ją na cmentarzysko Wieży Przekonania. Kiedy obaj spotykają Jajo Doskonałego Świata, Rycerz Czaszki przystępuje do powalenia apostoła; jego atak nie zabija jednak jaja, przez co chwilowo kwestionuje pewność swojego miecza, zanim doszedł do wniosku, że po prostu nie był to czas na śmierć apostoła. Niedługo po spotkaniu obaj są świadkami masowej manifestacji złośliwości przenikającej Albion. Zdając sobie sprawę, że złośliwość przybiera formę bez czasowego połączenia, Rycerz Czaszki rozumie, że rozpoczęła się Ceremonia Wcielenia.

Zdystansowawszy się od ceremonii rozpoczęcia, Rycerz Czaszek ostrzega Lucę, aby nie wracał do wieży, jeśli zależy jej na jej dobrym samopoczuciu, chociaż mimo to wraca. Gdy Luca odchodzi, Rycerz Czaszki rozmyśla nad jej „ignorancką głupotą”, nieco zakłopotany jej spokojnym spojrzeniem na sytuację i tym, że nie prosi go o pomoc. Mimo to zauważa, że ​​nie byłby w stanie jej pomóc, ponieważ „Wszystkie ruchy jakby równoległe do tego czasu”. Wkrótce potem spotyka go Zodd.

O świcie Rycerz Czaszek pojawia się ponownie na szczycie przebitej ściany wieży w środku bitwy, nakazując walczącym spojrzeć w kierunku odtworzonego Griffitha. Jakiś czas później Rycerz Czaszek spogląda w dół na ruiny miasta na szczycie odległego klifu, rozważając wydarzenia, które nadejdą po powrocie Griffitha.

Millenium Falcon Arc[]

Zasugerowano, że to on powiedział Florze, że Guts i jego grupa ją odwiedzą, Rycerz Czaszki pojawia się wiedźmie po tym, jak grupa Gutsa opuszcza Rezydencję Duchowego Drzewa i udaje się do Wioski Enoch. Kiedy Flora przypuszcza, że ​​ma do poproszenia o przysługę, odpowiada: „Nawet jeśli sam tego nie zrobię… to też może być czynnik kierujący się prawem przyczynowości…” Później przychodzi na pomoc Gutsowi w Qliphoth, gdy szermierz zostaje pokonany przez Slana, rozczarowany widząc tylko ją, a nie inne anioły Ręki Boga. Kiedy Guts w końcu zbiera siły, by uszkodzić Slana ramieniem armatnim, Rycerz Czaszki zapewnia go, że jego Zabójca Smoków - „hartowany złośliwością setek… tysięcy zmarłych” – będzie w stanie przebiec przez anioła.

Postępując zgodnie z radą Rycerza Czaszki, Guts przebija Slan w jej brzuchu, powodując rozkład jej przybranej postaci. Nagłe zniknięcie Slana ma jednak negatywny wpływ na Qliphoth, ponieważ serce domeny staje się chaotyczne, a jaskinia zaczyna się zapadać. Zmusza to Rycerza Czaszek do wymachiwania Mieczem Beheritów, którego używa do uwięzienia mnożącego się roju powalonych bestii w otchłannym wirze i przywrócenia Gutsowi bezpieczeństwa.

Później, w Rezydencji Drzewa Duchów, Rycerz Czaszek nadzoruje ostatnie poprawki Flory w Zbroi Berserkera, stwierdzając, że musi być świadoma niebezpieczeństwa, jakie stwarza i jej karmicznej natury. Przyznaje się do jego pierwszego punktu, ale stwierdza, że ​​będzie to konieczne w podróży zamierzonego użytkownika i że wybory, których dokonała ona i Rycerz Czaszki, nie są przeznaczone do powtórzenia. Nagle oboje zostają zaalarmowani inwazją apostołów. Wychodzą na balkon posiadłości, z którego wyskakuje Rycerz Czaszek, lądując na swoim koniu. Zdziwiona Flora pyta, czy rycerz zamierza walczyć w jej imieniu, biorąc pod uwagę jej zbliżającą się śmierć, co potwierdza, stwierdzając, że mimo wszystko jej śmierć powinna być spokojna.

Rycerz Czaszek walczy z Zoddem na terenie posiadłości Flory.

Wkrótce potem Grunbeld i Zodd przybywają na teren posiadłości w poszukiwaniu Flory. Podczas gdy Grunbeld sprzeciwia się Gutsowi, Zodd postanawia powstrzymać rywala, nakazując apostołom niższej rangi przyniesienie mu głowy Flory. Kiedy Rycerz Czaszki próbuje przenieść swoją uwagę gdzie indziej, Zodd przeszkadza mu, uważając za dziwne, że rycerz zajmuje się kobietą podczas bitwy i potwierdza, że ​​​​jest jedynym, który jest w stanie powstrzymać rycerza. Rycerz odpowiada, że ​​tym razem obaj mają różne powody, by się sobie przeciwstawić. Podczas ich bitwy Zodd jest świadkiem, jak Guts zakłada Zbroję Berserkera, wspominając poprzednie bitwy między nim a jego rywalem i sugerując, że Rycerz Czaszki musi chcieć, aby Guts podążał ścieżką rycerza.

Jakiś czas później na oświetlonej księżycem plaży Rycerz Czaszki pojawia się przed Gutsem, ostrzegając przed krzywdą, jaka spotyka użytkowników Zbroi Berserkera i ujawniając, że był jej poprzednim właścicielem. Ostrzega Gutsa, aby nigdy nie lekceważył zbroi, jeśli chce kontynuować jako człowiek. Po otrzymaniu rady ciekawski Guts pyta rycerza o przyczynę ataku apostołów na posiadłość Flory. Skull Knight ujawnia, że ​​​​Griffith prawdopodobnie uważał Florę za przeszkodę w jego dążeniu do światowego prymatu, ponieważ była potężną władczynią magii; i że tylko ci, którzy istnieją poza granicami świata fizycznego, mogą stawić czoła Sokołowi Światła. Później Rycerz Czaszki informuje Gutsa o Monarchie Burzy Kwiatów Elfhelma, sugerując, że elf może być w stanie przywrócić cofniętą Cascę do jej dawnej postaci, ale ostrzega, że ​​to, czego pragnie Casca, może różnić się od tego, co robi szermierz.

U szczytu bitwy o Wyndham, po tym, jak Griffith przyjmuje swoją prawdziwą postać Femto i zbliża się do głowy Ganishki, pojawia się Rycerz Czaszki i próbuje uderzyć anioła od tyłu swoim Mieczem Beheritów. Jednak jego przybycie jest przewidywane, a uderzenie mieczem jest manipulowane poprzez zniekształcenie przestrzeni przez Femto, który następnie przekierowuje go na Ganshikę. To wyzwala reakcję łańcuchową z dwukrotnie reinkarnowaną formą Ganishki, która skutkuje Wielkim Rykiem Świata Astralnego, dając początek globalnej Szczelinie Fantazji i manifestując się w miejsce apostoła Spiralne Drzewo Świata.

Fantasia Arc[]

W Elfhelm, kiedy odrestaurowana Casca ma atak paniki na widok Gutsa, Rycerz Czaszki patrzy z daleka, jak szermierz opuszcza miejsce zdarzenia. Wkrótce potem Skull Knight spotyka Gutsa na zboczu klifu i ujawnia, że ​​to, co znajduje się na końcu podróży szermierza, to nie tylko piękna scena. Następnie krótko rozmawia z Gedfringiem, a następnie towarzyszy mu, po czym schodzi głęboko do kamiennego lasu, szukając naprawy swojej zbroi od jej twórcy, krasnoludzkiego kowala Hanarra.

Tam, Gutsowi pokazano krwawe wspomnienie przesiąknięte do Zbroi Berserkera z chwil śmierci jej poprzedniego użytkownika, o których Rycerz Czaszki twierdzi, że to, czego był świadkiem Guts, było „kocem głupiego króla i początkiem martwego człowieka prześladującego niekończącą się noc

Umiejętności[]

Skull Knight jest niewątpliwie jedną z najpotężniejszych znanych istot w serii, której zdolności pozwalają mu przeciwstawić się zarówno apostołom, jak i członkom Ręki Boga. We wszystkich swoich ostatnich spotkaniach z Zoddem nie odniósł żadnych obrażeń, a nawet pokonał apostoła podczas Zaćmienia. Inni apostołowie okazywali nawet wyraźny strach w jego obecności, jak widać w przypadku hrabiego i Rosine, a kilku członków God Hand musiało aktywnie bronić się, gdy byli na łasce jego ataków.

Szermierka[]

Jako jego najbardziej przypisywana umiejętność, umiejętność szermierki Rycerza Czaszki jest mistrzowska, pozwalając mu z łatwością wysyłać apostołów w ich uwolnionej formie jednym uderzeniem ciernistego miecza. Pomimo tego, że miecz ma normalny rozmiar, zademonstrował zdolność do całkowitego zniszczenia potwornie dużych postaci uwolnionych apostołów, nawet tych, których ciała wydają się być zbyt duże, aby miecz mógł je rozciąć. Opierając się tylko na swojej podstawowej szermierce i sprytu, był w stanie odciąć ramię Zodda Nieśmiertelnego w walce i bez wysiłku zabić wielu uwolnionych apostołów podczas Zaćmienia.

W Qliphoth miał zniszczyć wszystkie stworzenia spłodzone przez Slana z podobnym brakiem wysiłku, w tym liczne ogry. Po połknięciu jego kolczastego miecza i pokryciu go połkniętymi beheritami, aby stworzyć swój Miecz Beherits, jego możliwości znacznie się zwiększają. Jedno uderzenie jego przekształconego miecza otwiera międzywymiarowe szczeliny w trzewiach planu astralnego, które mają niezliczone zastosowania. Na przykład podczas upadku Qliphoth użył takiego portalu do zniszczenia wszystkich pozostałych stworzeń astralnych zrodzonych przez Slana i przetransportowania Gutsa w bezpieczne miejsce.

Jest również w stanie używać tych portali do niemal natychmiastowych podróży. Na głowie formy Shivy Ganishki uderzenie mieczem Beherits Rycerza Czaszki, rzekomo przeznaczone dla Femto, zostaje zmanipulowane przez anioła i przekierowane na apostoła – jego wielkoskalowe, rozszczepiające przestrzeń właściwości ostatecznie wywołują Wielki Ryk Świat astralny.

Inne Umiejętności[]

Prawie zawsze na grzbiecie swojego towarzysza na koniu, wszystkie ostatnie bitwy Rycerza Czaszki toczyły się na koniu. Jego koń jest niewiarygodnie szybki i zwinny, zdolny do szybkich, precyzyjnych ruchów, skacząc na duże odległości, a nawet biegając w górę iw dół po pionowych powierzchniach. Ratując Gutsa i Cascę i jednocześnie będąc atakowanym przez nowo narodzonego Femto, Rycerz Czaszki nie ma problemu z pozyskaniem dwóch najemników pomimo wysiłków Femto i bez szwanku uciekł ze skrzyżowania czasowego. Jednak on sam również wykazał się nadludzką szybkością i siłą. Kilkakrotnie, gdy był pasterzem Lucy, widziano, jak wyrażał te zdolności, na przykład skacząc w pionowym tunelu, skacząc z jego ścian i poruszając się tak szybko, że nawet na duże odległości wydawał się rozmyty. Obie te czynności zostały wykonane podczas noszenia Luca i nie wykazywał żadnych oznak wysiłku w tym procesie.

Najbardziej osobliwa jest wyjątkowa dalekowzroczność Rycerza Czaszki; posiada wielką wiedzę o tym, co jeszcze się nie ujawniło.

Aktorzy głosowi[]

Japońscy aktorzy głosowi:

  • Tsutomu Isobe: Berserk: Millennium Falcon Hen Seima Senki no Shō
  • Akio Ōtsuka: Berserk: The Golden Age Arc/Berserk (2016 Anime)/Berserk Musou

Aktorzy głosowi w języku angielskim

  • Jamieson Price: Berserk: The Golden Age Arc/Berserk (2016 Anime)
Advertisement