Berserk Wiki
Advertisement
Ręka Boga/God Hand
Rękabogamanga4
Dane
    Status
Aktywna
    Przywódca
Void

Boska Ręka to kwinkwirat władców rodzaju demonów, którzy działają jako wykonawcy Idei woli Zła, z racji tego, że ich pragnienia są nieodłączne dla istoty. Panują nad apostołami jako mistrzowie i są odpowiedzialni za ułatwianie demonicznej reinkarnacji posiadaczy beheritu podczas ceremonii ofiarnych. Zaaranżowali wiele znaczących wydarzeń, które w dużej mierze wpłynęły na bieg ludzkości i stan wszechświata. Każdy członek Boskiej Ręki był kiedyś człowiekiem i jest poprzednim właścicielem Karmazynowego Beheritu, który wyróżniał ich jako jednostki przeznaczone do odrodzenia się jako władcy demonów, którym służą. W odstępach 216-letnich każdy z nich osiągnął swoje właściwe formy podczas święta zwanego Zaćmieniem.

Przeszłość[]

W odległej przeszłości Void pojawił się w czasowym punkcie styku wraz z czterema nieludzkimi istotami różniącymi się od jego obecnych krewnych, a jego świadkiem był niezidentyfikowany mężczyzna ubrany w Zbroję Berserkera. Podczas gdy los pozostałej czwórki jest nieznany, Void przez wieki kontynuował rekrutację apostołów i przyszłych członków Boskiej Ręki z Rycerzem Czaszki jako jego wrogiem.

Historia[]

Złoty wiek[]

Podczas całorocznego uwięzienia Griffitha pod Wieżą Odrodzenia, Boska Ręka pojawia się przed ich przyszłym krewnym w wizji, nazywając go „Królem Tęsknoty” i informując go o zbliżającej się audiencji u niego we właściwym miejscu i czasie. 8] Jak przepowiedzieli, Boska Ręka formalnie spotyka się z Griffithem podczas jego Zaćmienia i dokładniej wyjaśnia powód ich audiencji u niego: aby mógł dołączyć do nich jako piąty członek Boskiej Ręki, za cenę poświęcenia Bandy Sokół, jak z góry ustaliła przyczynowość. Po ostatecznym poświęceniu przez Griffitha swoich towarzyszy i odrodzeniu się jako piąty anioł Femto, gwałci Cascę na oczach powściągliwego Gutsa, wywołując szok i ostatecznie amnezję w tym pierwszym. Niemal natychmiast po akcie Rycerz Czaszek wkracza na Zaćmienie i ucieka z Gutsem i Cascą, nietknięty wysiłkami Femto, by go powstrzymać. Pomimo nieprzewidzianego wtargnięcia, Boska Ręka wita narodziny ich piątego i zwiastuje erę ciemności.

Ark Czarnego Szermierza[]

Ręka Boga jest przywoływana przez krzyk beherita hrabiego, aktywowany przez śmiertelnie rannego apostoła w jego walce z Gutsem. Oferują hrabiemu nowe życie, o ile zgodzi się poświęcić swoją córkę Teresę rodzajowi demonicznemu. Ostatecznie niezdolny do popełnienia czynu, hrabia zostaje wciągnięty do Vortex of Souls po swojej śmierci.

Conviction Arc[]

Mniej więcej dwa lata po narodzinach Femto, seria nieszczęść ogarnia królestwo Midland, zapewniając właściwy kontekst dla milenijnego wyjątku czasowego znanego jako Ceremonia Wcielenia – gdzie ktoś w boskiej domenie, który oznacza „Sokoła”, zostanie wcielony w świat fizyczny. Wraz z nadejściem zarazy, głodu, band najemników, którzy przekształcili się w rabusiów, klęsk żywiołowych i ostatecznie inwazji Kushan w królestwie, rzesze Midlandczyków szukających schronienia gromadzą się w mieście Albion. Dodatkowo masom przekazywany jest sen zapowiadający nadejście „Sokoła Światła”, który uratuje ich od nędzy.

W nieokreślonym czasie Boska Ręka pojawia się przed wykluczonym, opuszczonym mężczyzną niosącym beherit, gdy ma on stracić przytomność, będąc pogrzebany żywcem pod stosem zwłok głęboko w dziurze. Oferują mu spełnienie jego życzenia stworzenia „doskonałego świata” w zamian za coś, a następnie pokazują wyrzutkowi wizję większego świata, którego nigdy nie znał, umożliwiając mu dostrzeżenie siebie i zrozumienie jego niezrównanego bólu i udręki. Uświadomiwszy sobie swoją żałosną sytuację, woła do pięciu aniołów i oferuje otaczający go świat. W zamian zostaje napiętnowany i otrzymuje jajo podobne do beheritu - „Jajo Doskonałego Świata” - aby mógł z czasem spełnić swoje ostateczne życzenie wyklucia „idealnego świata” po spełnieniu swojej odroczonej ofiary.

Plan dochodzi do skutku, gdy napiętnowana obecność Gutsa i Casci powoduje, że w Albionie zamanifestuje się fala złości, stworzona z kopców zwłok i krwi tych, którzy tam zginęli pożerając tłumy uchodźców na swojej drodze. Po częściowym zawaleniu się Wieży Przekonań, Void, Slan, Ubik i Conrad manifestują podstawowe formy obecnych mrocznych duchów na szczycie powstałej struktury przypominającej dłonie. Jajo zaczyna odgrywać swoją rolę w wykluwaniu „doskonałego świata”, wspinaniu się na wieżę i zabieraniu z litości umierającego Dziecka Demona, na które trafia w sobie. Po tym, jak większość uchodźców została pochłonięta przez falę niespokojnych zmarłych, tworząc jedną wielką koncentrację myśli i pragnień, ciemny potok płynie w kierunku Boskiej Ręki i Jaja na szczycie wieży. Podczas gdy Void, Slan, Ubik i Conrad nadal obserwują, esencja Femto łączy się z naczyniem Dziecka Demona w Jaju, przekształcając zniekształcone niemowlę w szybko dojrzewającą ludzką postać pozbawioną wad. Dzięki dużej koncentracji ostatecznego pragnienia zarówno żywych, jak i umarłych - zbawienia - Jajo spełnia swoją odroczoną ofiarę z otaczającego go świata i wykluwa swój symboliczny „doskonały świat”: wcieloną Femto w postaci Griffitha.

Millenium Falcon Arc[]

Femto, w postaci Griffitha, pozostaje niekwestionowany w świecie fizycznym i opiera się na swojej ugruntowanej reputacji mistrza stuletniej wojny. Opierając się na lojalności wielu apostołów i tworząc nową Bandę Sokoła, Griffith zaczyna wyzwalać Midland spod okupacji Kushan i weryfikować swój status „Sokoła Światła”. Starając się osiągnąć status przewyższający status Ręki Boga, aby bezpośrednio przeciwstawić się w szczególności Griffithowi, zbuntowany apostoł cesarz Ganishka opuszcza się do naczynia reinkarnacyjnego, a następnie z najgłębszych głębin Świata Astralnego reinkarnuje po raz drugi i przekształca się w drapającą niebo potworną obrzydliwość. Griffith i Zodd wspinają się w kierunku głowy Ganishki, gdzie Griffith w swojej uwolnionej formie Femto zostaje zaatakowany przez Rycerza Czaszki. Przewidując pojawienie się niedoszłego zabójcy, Femto używa rozdzierającego przestrzeń uderzenia Miecza Beheritów rycerza, aby rozłupać dwukrotnie reinkarnowaną formę Ganishki i wywołać Wielki Ryk Świata Astralnego - manifestując Drzewo Świata zamiast Ganiszki, a ponadto globalna szczelina fantasii.

Fantasia Arc[]

Podążając za Wielkim Rykiem, Void, Slan, Ubik i Conrad znajdują się w swoich własnych unikalnych domenach podczas nadejścia Fantazji. Griffith używa Wielkiego Ryku jako katalizatora do podniesienia starej stolicy Gaiserica jako odnowionej Falconia u podnóża Drzewa Świata - jedynej bezpiecznej przystani w Fantazji przed wieloma złośliwymi astralnymi stworzeniami przemierzającymi teraz świat człowieka.

Umiejętności[]

Ręka Boga składa się z pięciu rodzajów demonów, tak dominujących, że nawet najsilniejsi z apostołów są im niewątpliwie podporządkowani. Każdy z nich posiada określone zdolności zmieniające rzeczywistość, w tym manipulację przestrzenną (Void, Femto), fizyczną (Slan, Conrad) i metafizyczną (Ubik). Chociaż są świadomi przepływu przyczynowości i mają niezrównaną zdolność przewidywania większości możliwości, nie są wszechwiedzący, a zatem nie mogą przewidzieć wszystkiego.

Uformowawszy swoje właściwe formy z ogromnych fal zbiorowej ludzkiej negatywności, Boska Ręka istnieje zasadniczo wszędzie tam, gdzie wirują duże skupiska negatywnych ludzkich myśli. Chociaż są niezwykle potężni w boskiej domenie Świata Astralnego, ich moce wydają się być osłabione w sytuacjach, gdy decydują się zamanifestować prymitywne formy gdzie indziej.

Członkowie[]

  1. Void
  2. Conrad
  3. Ubik
  4. Slan
  5. Griffith
Advertisement