Berserk Wiki
Advertisement

Charakter[]

Jako dziecko Farnese była zaniedbywana przez swoich rodziców i przytłoczona strachem przed heretyckimi oparzeniami tamtych czasów. Pewnej nocy zebrała się na odwagę, by wziąć udział w spaleniu heretyka, po czym poczuła „cudowne pieczenie w jej podbrzuszu” z radości z tego aktu. Pobłażając swojej pirofilii jako dowódczyni Rycerzy Świętego Żelaznego Łańcucha, Farnese zaczęła polować i palić rzekomych heretyków na stosie, kultywując sadystyczną przyjemność, której zaczyna zaprzeczać. Nie okazuje uczucia innym, a jeszcze większą radość sprawia jej palenie heretyków. Jednak pomimo swoich sadystycznych tendencji, czuje empatię wobec tych, których uważa za niewinnych i życzy im dobrze. Choć kwestionuje słuszność swoich czynów, przekonuje samą siebie, że jest w nich usprawiedliwiona[4]. Co więcej, po spotkaniu z Mozgusem nabiera otuchy w stwierdzeniu inkwizytora, że ​​​​ich czyny wynikają z ich wiary w Boga.

Spotkanie Gutsa jest impulsem do znaczącej przemiany światopoglądu Farnese. Po porwaniu przez Czarnego Szermierza i doświadczeniu okropności jego nocy, jej wiara jest zagrożona, aw konsekwencji rozwija strach przed nim jako katalizatorem jej rosnącego rozczarowania. Po zobaczeniu walki Gutsa w obliczu pozornie beznadziejnej sytuacji podczas ceremonii wcielenia, Farnese jest zmuszona do sekularyzacji i podążania za Gutsem w pogoni za nauką, jak „przetrwać w świecie, do którego nie dociera światło [Stolicy Apostolskiej]”

Podróżując u boku Gutsa, Farnese staje się świadoma swojej bezużyteczności i bezsilności w stosunku do swoich towarzyszy; w takiej autorefleksji zaczyna rozumieć, dlaczego „mała” osoba, taka jak ona, stara się wyglądać majestatycznie i uciskać innych, tak jak robiła to wcześniej. Z biegiem czasu rozwija autentyczną troskę o Cascę jako opiekunkę kobiety, a także pewną dozę bezinteresowności. Odwaga, z jaką zostaje pokonana, dzierżąc magiczny srebrny sztylet, by chronić Cascę w Qliphoth, wzbudza w niej zainteresowanie magią, której zostaje uczennicą Schierke i gorliwie poświęca się studiowaniu tej sztuki.

Po długim czasie podróżowania u boku Gutsa, Farnese szczególnie go lubi, żywiąc głęboki podziw dla szermierza i częściowo zmotywowana do doskonalenia swojej magii, aby była dla niego bardziej użyteczna; na wszelkie zapewnienia lub wyrazy wdzięczności ze strony Guts, Farnese ogarnia radość. W konsekwencji, pomimo jej opiekuńczej i matczynej natury wobec Casci, niepokoi ją fakt, że Casca darzy dozgonną sympatią Gutsa.

Przeszłość[]

Dzieciństwo Farnese było naznaczone zaniedbaniem, kiedy jej ojciec Federico III był oddany swojej pracy, a jej matka oddawała się różnym zmysłowym przyjemnościom. Pozostawiona samej sobie w rozległej rezydencji Vandimionów, z biegiem czasu zachowanie Farnese stawało się coraz bardziej nieobliczalne, budząc strach u jej opiekunów. Aby poradzić sobie z lękami, które pozostawiono jej samej, zanurzyła się w ich źródłach, by „stać się” nimi; w szczególności uczestniczy w nocnych podpaleniach heretyków na placu pomijanym przez jej sypialnię, co początkowo tak bardzo ją przeraziło, rozwijając w ten sposób zamiłowanie do takich podpaleń. Z czasem znalazła ukojenie w paleniu wielu rzeczy, których nie lubiła.

Pewnej nocy Farnese znalazła obezwładnionego Serpico leżącego na śniegu i zabrała go do swojej rodzinnej posiadłości, gdzie opatrzyła jego rany. W ramach rekompensaty za uratowanie go, sprawiła, że ​​chłopiec był jej paziem, który miał na każde zawołanie. Ona i Serpico związali się z powodu wspólnego zaniedbania, a wiele z jej nieobliczalnych zachowań zostało złagodzonych, gdy Serpico służył jako jej pomocnik. Kiedy szesnastoletnia Farnese została umieszczona przez ojca w zaaranżowanym małżeństwie, wyraziła swoją odmowę podpaleniem rodzinnej posiadłości, na co Federico odpowiedział wysłaniem jej do klasztoru, gdzie zdobyła miejsce w Holy Iron Chain Knights jako przywódca zakonu.

Rok po zakończeniu wojny stuletniej Farnese zostaje wysłany przez Stolicę Apostolską w celu zbadania proroctwa wzdłuż granicy Midland, które przepowiada narodziny anioła, gdy słońce umiera po raz piąty, i że „czerwone jezioro” będzie miejscem jego narodzin. Po zaćmieniu słońca Farnese i jej siły znajdują „czerwone jezioro” z przepowiedni: znaczną kałużę krwi zabarwionej na czerwono krwią i szczątkami niezliczonych rozczłonkowanych ludzi i koni. Widząc to, Farnese uważa anioła proroctwa za „Sokoła Ciemności”, który przyniesie wiek ciemności. Wkrótce potem Farnese otrzymuje zadanie zbadania „Czarnego Szermierza”, który według Stolicy Apostolskiej ma jakieś powiązania z „Sokołem Ciemności”.

Historia[]

Conviction Arc[]

Dwa lata po rozpoczęciu poszukiwań Guts, Farnese i jej rycerze w końcu znajdują szermierza, wierząc, że wymordował wiejskie dzieci i mężczyzn, którzy w rzeczywistości byli przemienionymi agentami apostoła Rosine, którzy po śmierci powrócili do swoich naturalnych form. Kiedy Farnese znajduje Gutsa, który ma zamiar zabić Rosine, wierzy, że zamierza zabić zwykłą dziewczynę wraz z Jill, więc nakazuje jej ludziom zaatakować szermierza, powodując ucieczkę Gutsa. Kiedy Farnese i Rycerze Świętego Żelaznego Łańcucha udaje się dogonić i otoczyć Gutsa, wyczerpany szermierz rzuca się na przestraszonego Farnese, ale zostaje pokonany przez Serpico w sposób powodujący, że Guts wpada do rapiera Farnese, wyglądając tak, jakby Farnese powalił Czarnego Szermierza sama.

Po przywiezieniu Gutsa do obozu Rycerzy Świętego Żelaznego Łańcucha, Farnese przesłuchuje Gutsa w sprawie jego zamiarów, ale Guts odmawia odpowiedzi na jej pytania, zamiast tego karci jej wiarę i błędne poczucie władzy jako dowódcy. Po wielokrotnym biczowaniu szermierza bezskutecznie, nakazuje odesłać go z powrotem do celi i modli się przed bożkiem Stolicy Apostolskiej w potwierdzeniu swojej wiary. O zachodzie słońca zostaje pozbawiona przytomności i wzięta jako zakładniczka przez zbiegłego szermierza, a Serpico ściga ich. W schwytaniu szermierza Farnese jest świadkiem nadprzyrodzonych koszmarów swojej nocy; kiedy próbuje dosiąść ich konia, aby uciec, okazuje się, że koń jest opętany i próbuje ją zgwałcić, zanim zostanie ścięty przez Gutsa. Bycie świadkiem, jak Farnese prawie została zgwałcona, wywołuje w Guts wściekłość, która doprowadza go do walki z falą opętanych zwierząt, które atakują je przez całą noc. Przed świtem Farnese na krótko zostaje opętana przez ducha, który zmusza ją do poddania się żądzy i narzucenia się Gutsowi, dopóki wschód słońca nie wypędzi z niej ducha. Farnese załamuje się ze wstydu, gdy przybywa Serpico i nakazuje opiekunowi zabić Gutsa, aby ocalić jej honor. Serpico przypomina jej, że ich misją jest tylko zatrzymanie Gutsa i zamiast tego daje Gutsowi wytchnienie, ku wielkiemu przerażeniu Farnese, gdy zostaje zabrana z powrotem do obozu z głębokim smutkiem.

Wracając do Świętego Miasta, Farnese zostaje skarcona przez Sąd Najwyższy Stolicy Apostolskiej za jej niepowodzenia w ściganiu Czarnego Szermierza, a jej misja schwytania mężczyzny zostaje zakończona; zamiast tego otrzymuje nową misję eskortowania inkwizytora Stolicy Apostolskiej Mozgusa do Albionu, aby przywrócić porządek w zalanym przez uchodźców świętym mieście. Pierwszego dnia w Albionie Farnese jest świadkiem, jak grupa zagłodzonych uchodźców kradnie żywność, którą kościół gromadzi na racje żywnościowe. Chociaż spodziewa się, że Mozgus okaże litość po tym, jak poprowadzi żebraków do Wieży Przekonań, zamiast tego jest świadkiem, jak inkwizytor poddaje ich przerażającym torturom za to, że zgrzeszyli w oczach ich wiary. Wkrótce potem Farnese pomaga w okrucieństwach Mozgusa, zabierając tych, którzy są oskarżeni o herezję, niezależnie od ich niewinności, czy nie, do Wieży Przekonania. Szuka rady Mozgusa w sprawie tego, co postrzega jako daremną próbę aresztowania i osądzenia podejrzanych o herezję, aby zapobiec morderstwom księży. Inkwizytor przypomina Farnese, że działają dla Boga i tylko dla Boga i że mają to robić, nie czując niechęci do swoich obowiązków, z czego Farnese czerpie otuchę.

W Albionie Farnese dowiaduje się o jaskiniowej kryjówce pogańskiego kultu, a także o obecności Czarnego Szermierza w mieście. Kiedy jej zastępca dowódcy, Azan, opowiada się za ściganiem Czarnego Szermierza, Farnese przypomina mu, że ich obecnym celem jest współpraca z Mozgusem w zwalczaniu heretyków; chociaż jej prawdziwym powodem unikania pościgu za Czarnym Szermierzem jest jej strach przed tym mężczyzną, który przeżył z nim noc przerażenia. W kryjówce heretyków w jaskini Rycerze Świętego Żelaznego Łańcucha toczą totalną walkę z opętanymi heretykami i są świadkami przybycia Czarnego Szermierza, by uratować napiętnowaną kobietę. Wracając do Wieży Przekonań, Farnese dowiaduje się o prośbie ojca o powrót do Stolicy Apostolskiej i wkrótce potem wraz z kolegami zostaje przytłoczona niespokojnymi duchami niesprawiedliwych ofiar Stolicy Apostolskiej w klasztorze piwnica.

Podczas ucieczki z wieży ze swoimi kolegami, Farnese zostaje porwana przez Gutsa i zmuszona do zaprowadzenia go do ostatniej lokalizacji rzekomej „wiedźmy”, którą nazywa towarzyszką. Ponowne złożenie świadectwa o niezaprzeczalnie nadprzyrodzonym działaniu przeklętych duchów przetaczających się przez Wieżę Przekonań, a także walka Gutsa z przemienionym Mozgusem i jego uczniami rozbija zasłonę wiary, której się trzyma. Kiedy manifestuje się fala skumulowanej złości Albionu, jest zainspirowana determinacją szermierza, by wziąć swoje życie w swoje ręce i przeżyć noc, zamiast kurczowo trzymać się jakiejś nadziei na cudowne zbawienie; po namowach Gutsa raczej zamiast poddać się swojej wierze w modlitwie, zbiera się na odwagę, by pomóc odeprzeć rojący się potok złośliwości wraz z Serpico i Isidro na tyłach Gutsa i Jerome'a.

O świcie, po przeżyciu nocy, Farnese jest zmuszony rozstać się z Gutsem i Cascą po przybyciu armii Kushan do ruin Albionu. Poza ruinami miasta zastanawia się nad kruchością swojej wiary i doznaje objawienia, którego tak trzymała się z uporczywego strachu wynikającego z bycia świadkiem nocnych spaleń heretyków jako zaniedbane dziecko. Po usunięciu wszystkich płyt ze swojej zbroi w rezygnacji jako dowódca Rycerzy Świętego Żelaznego Łańcucha, Farnese postanawia znaleźć Czarnego Szermierza i podążać za nim, z Serpico u boku.

Millenium Falcon Arc[]

Farnese i Serpico w końcu ponownie znajdują Gutsa na pustyni, a Farnese prosi go o towarzyszenie mu w jego podróży, wyjaśniając, że zeświecczyła się i porzuciła kościół, postrzegając go teraz jako jedyny sposób na prawdziwe zrozumienie świata. Kiedy Isidro kwestionuje jej szczerość, odcina swoje bliźniacze ogony jako dowód swojego nowego przekonania, na co Guts każe jej robić, co jej się podoba. Odtąd Farnese wciela się w rolę opiekunki Casci, uświadamiając sobie własną bezsilność i bezużyteczność w stosunku do swoich towarzyszy.

W drodze do Vritannis Farnese i Casca zostają na krótko porwani przez trolla i uratowani dzięki interwencji Isidro i ostatecznie młodej czarownicy, gdy zostają otoczeni przez stado bestii. Kiedy drużyna włamuje się do Szczeliny, ukrywając rezydencję drzewa duchów i spotyka czarownicę o imieniu Flora, Farnese początkowo czuje się nieswojo w obecności Flory, biorąc pod uwagę wcześniejsze spalenie rzekomych czarownic przez jej Świętych Rycerzy Żelaznego Łańcucha, chociaż Flora zapewnia Farnese, że „czarownice” jej pokroju nie były ich ofiarami i że nie żywi żadnej urazy do młodej kobiety w żaden sposób. Kiedy grupa zgadza się pomóc młodej wiedźmie, Schierke, w rozwiązaniu problemu trolli w Enoch Village, Farnese zostaje obdarzony magicznymi fetyszami, w tym srebrną opończą i srebrnym sztyletem do samoobrony. Po tym, jak Schierke oczyszcza wioskę z trolli w wyniku powodzi, Farnese i Casca zostają uprowadzeni przez trolle i zabrani z powrotem do ich legowiska w królestwie Qliphoth. W królestwie Farnese dzierży swój srebrny sztylet w obronie Casci i ogarnia ją poczucie siły i podziwu dla magicznej mocy tej broni. Za ochronę Casci przez całą mękę, Guts wyraża swoją wdzięczność i zapewnia ją, że rola, którą pełni w grupie, jest bardzo pomocna, co doprowadza Farnese do łez. Pięć dni później, zbliżając się do Vritannis, Farnese prosi Schierke, aby nauczył ją używać magii, aby mogła lepiej pomagać swoim towarzyszom w ich podróży.

Po przybyciu do Vritannis Farnese próbuje poprosić swojego ojca o statek, ale zostaje uwięziona w posiadłości Vandimion. Jej starszy brat, Magnifico, oferuje jej statek pod warunkiem, że zostanie narzeczoną Rodericka ze Staufen. Farnese przyjmuje ofertę i każe Serpico zwrócić pozostałym bagaże podróżne, choć zaczyna się zastanawiać, czy okoliczności są naprawdę takie, jakich pragnie. Podczas balu, na którym Magnifico zamierza oficjalnie ogłosić zaręczyny, Kushan atakują miasto, a okazję przerywa zasadzka tygrysa pishacha, w której Farnese dołącza do walki, używając węży ciernistych do obrony Rodericka. Kiedy Guts pyta ją, czy zamierza zostać, zapewnia go, że tęskniła tylko za swoim poprzednim życiem i chciała je odwiedzić po raz ostatni.

Dzień po wypłynięciu na Skellig na pokładzie okrętu wojennego Rodericka, Seahorse, Farnese jest szkolona przez Schierke w manifestowaniu swojego świetlistego ciała, a robiąc to, słyszy, jak Guts wyjaśnia Roderickowi swój związek z Cascą. Ku swemu zdumieniu nagle wraca do swojego fizycznego ciała, a później opiekuje się Cascą, kiedy potrzebuje gorącej kąpieli po tym, jak wpadła do morza. Kiedy Casca wylewa wiadro wody na Farnese po przypadkowym dostaniu się mydła do oka Farnese, Farnese warczy na nią za to, że jest niewdzięczna mężczyźnie, który tyle razy ryzykował życiem, by ją uratować. Farnese załamuje się we łzach, zanim Casca pociesza ją, wylewając na siebie kolejne wiadro wody. Jakiś czas po tym, jak Roderick i jego ludzie wypędzili Bonebarda i jego załogę, Farnese odzyskuje spokój ducha, gdy dowiaduje się, że odgrywa kluczową rolę w swojej grupie, mimo że jest przekonana, że ​​jest inaczej.

Fantasia Arc[]

Podczas lądowania w Elfhelm jedna z czarownic dowiedziała się, że Monarcha Burzy Kwiatów może zajrzeć do ludzkich serc i przywrócić pamięć, co oznacza, że ​​rzeczywiście można uleczyć Cascę. Słysząc tę ​​​​wieść, Guts uśmiechnął się głębiej niż przez lata, powodując, że Farnese spojrzał z zazdrością, grupa odkrywa, że ​​​​Król Kwiecistej Burzy jest w rzeczywistości jedną z czarownic, które ich powitały: Danan

Po skazaniu Pucka i Magnifico na dzień pracy społecznej, kiedy ich wspólny spisek mający na celu obalenie jej zostaje ujawniony, Danan prosi Gutsa o pozostanie, jednocześnie prosząc Schierke, Ivalerę i Farnese, aby towarzyszyli jej i Casce. Będąc w komnacie wypełnionej grzybami, Danan wyjaśnia Farnese i Schierke, że rytuał „Korytarza Snów” wymaga od nich astralnej projekcji do umysłu Casca i podróżowania przez jego zakamarki. Ale Danan ostrzega ich, że świat ludzkiego umysłu jest trudniejszym miejscem do poruszania się w porównaniu z Planem Astralnym, Schierke i Farnese wkraczają do sennego krajobrazu Casci po tym, jak zostali uśpieni. Obie kobiety początkowo uważają, że senny krajobraz Casci to seria dziecinnych bazgrołów z zacienioną sylwetką, która ma reprezentować Guts, prowadzona przez płatki Danana do celu: mentalne odtworzenie Zaćmienia.

Umiejętności[]

Farnese jest cudownym magiem, który osiągnął poziom umiejętności w sztuce magii niespotykany jak na kogoś, kto zaczynał tak późno jak ona. Jest już wystarczająco utalentowana w tej sztuce, aby sama manifestować potężną Formację Czwórki bez magicznego kręgu. Zademonstrowała również umiejętność wykonywania manipulacji w postaci magii uzdrawiającej i jest chętna, aby dowiedzieć się więcej o niej pod okiem Danana. W razie potrzeby jest wystarczająco wykwalifikowana, by walczyć u boku swojego mentora jako potężna magiczna siła sama w sobie

Ekwipunek[]

  • Stare szaty maga Danan: Farnese, podarowana jej w ramach uczczenia jej magicznego wzbogacenia, nosi stare szaty legendarnego Monarchy Burzy Kwiatów.
  • Srebrny sztylet: Podarowany jej przez Florę, Farnese używa srebrnego sztyletu, by chronić Cascę w Qliphoth. Poczucie mocy, które ogarnia ją podczas dzierżenia sztyletu, wzbudza jej zainteresowanie sztuką magii.
  • Srebrna opończa: Wykonana z tego samego srebra co jej sztylet, srebrna opończa, którą nosi Farnese, zapewnia jej ochronę przed siłami zła.
  • Cierniowy pierścień: Pierścień jest opleciony tymi samymi winoroślami, co cierniowe węże Schierke. Nosząc pierścień, Farnese może sama manifestować i dowodzić tymi samymi wężami cierniowymi.
  • Stalowy rapier: Podczas swojej kadencji jako dowódca Rycerzy Świętego Żelaznego Łańcucha, Farnese dzierży stalowy rapier, choć z niewielką lub żadną skutecznością. Odkąd dołączyła do Gutsa w jego podróży, porzuciła broń.

Aktorzy Głosowi[]

Japońska wersja[]
  • Yūko Gotō: Berserk: Millennium Falcon Arc - Holy Evil War Chapter
  • Yōko Hikasa: Berserk (2016 Anime)/Berserk Musou
Angielska wersja[]
  • Erica Lindbeck: Berserk (2016 Anime)
Advertisement